Материально-техническая база

Розвиток та освіта вихованців дитячого будинку забезпечується не лише навчально-виховним процесом загальноосвітніх закладів, де діти навчаються, а й системою додаткової освіти, що функціонує в дитячому будинку. Результатом методичного та професійного зростання педагогів є розроблені фахівцями установи та керівниками гуртків, затверджені педагогічною радою, авторські програми. І це не просто програми, а школа життя. Програми, які мають підготувати дітлахів до майбутнього життя. Виростити з них сильних, розумних, витривалих людей, пристосованих до самостійного життя – повноцінних членів суспільства. Гурток у нашому закладі є самостійною додатковою організаційною формою навчально-виховного процесу, яка спрямована на розвиток природних здібностей дитини, активізацію дитячої творчості, своєчасного виявлення талановитості. Робота керівників гуртків забезпечується за допомогою Благодійного фонду «К».

Затверджений проект дитячого будинку розрахований на 80 дітей. Кількість 150 місць дітей звучала у п.1.1. договору будівельного підряду від 10.03.2005р. Проект дитячого будинку для дітей-сиріт розроблений на підставі:

– БНіП 2.08.-02-89 «Громадські будівлі та споруди»;

– ДБН У 2.2.-10-2001 «Установи охорони здоров’я»;

– ДБН В 2.2.-4-97 «Будинки та споруди дитячих дошкільних закладів»;

– Сан ПіН 3231-85 «Санітарнінорми влаштування та утримання дитячих дошкільних закладів»;

– ВСН 54-87 «Держгромадянбуд»;

– «Санітарні правила для підприємств комунального харчування»;

– «Посібники з проектування підприємств громадського харчування».

Будинок дитячого будинку криволінійний за планом, в основі якого лежить коло радіусом 26 м. У двоповерховому комплексі розміщуються вісім осередків дошкільних груп. Дошкільні групові осередки, спортивно-розважальні, медичні приміщення допоміжного призначення та зал басейну формуються радіально навколо центрального ядра, яке має друге світло від конструкцій зенітного ліхтаря на даху будівлі. Харчовий блок та інженерні приміщення розташовуються на цокольному поверсі.

Весь дитячий будинок побудований з дотриманням суворого зонування. Це осередки розміщення груп чисельністю 10 – 12 дітей дошкільного віку. Складаються з приміщень: ігрової, їдальні, спальні, туалетів, душової, буфетної та вбиральні, а також кабінету вчителя-логопеда. Кожен груповий осередок має свій відокремлений вихід на територію через сходові клітини або безпосередньо через зовнішні відкриті переходи, що є одночасно евакуаційними входами з другого поверху. Додаткові відкриті майданчики із тіньовими навісами. Вік дітей із 3 до 7 років. Зв’язок всіх приміщень між собою без виходу з будівлі комплексу. Потоки руху дітей розосереджені поверхами та сходовими клітинами.

Харчовий блок зорієнтований на західний бік (санітарні вимоги) з якого розташований госпдвір, через який здійснюється підвезення продуктів та видалення сміття, відходів.

На першому поверсі комплексу розташовані:

– кабінет директора;

– приміщення для зустрічей дітей із кандидатами в усиновлювачі;

– приміщення охорони з відеореєстратором зовнішнього відеоспостереження та домофоном;

– 3 групові осередки зі спальнями, ігровими, буфетами, санвузлами та душовими;

– фізіотерапевтичний кабінет (ундатерм УВЧ-80-30, ДМВ-01 «Сонечко», апарат УЗТ-терапії, апарат «Потік – 1», аерозольний інгалятор, «Ампіпульс – 5», стаціонарний опромінювач ультрафіолетовий, апарат ДТ-50 Тонус-1», парафінонагрівач ПНЕ-4, дарсонваль «Корона»);

– гідромасажний кабінет, обладнаний гідромасажною ванною та ванною для проведення фітопроцедур;

– приміщення з басейном та водними атракціонами;

– каплиця;

– офісне приміщення;

– музейний комплекс;

– бібліотека із сховищем;

– у центрі холу м’який ігровий комплекс.

На першому поверсі розташовані кабінети медичного призначення: кабінет лікаря-педіатра, процедурна, кабінет гідромасажу, два ізолятори, відповідно на 2 та 4 ліжко-місця, буфет, санвузол, душова, комора медикаментів. Медичні приміщення відповідають вимогам ДБН У 2.2-10-2001 «Установи охорони здоров’я» та ДБН дошкільних закладів.

Зв’язок між груповими приміщеннями дітей та приміщеннями медичного призначення або розважальними залами здійснюється без виходу з будівлі комплексу сходами або коридорами.

На другому поверсі розташовані:

– 4 групові осередки зі спальнями, ігровими, буфетами, санвузлами та душовими;

– зал лікувальної фізкультури обладнаний двома стаціонарними комплексами шведської стінки; два профілактори Євмінова; набір м’яких об’ємних геометричних фігур; фітнес болі; гімнастичний набір;

– зал з тренажерами (багатофункціональний тренажер; силова станція; лава для преса; лава під штангу; штанги; гірі);

– кімната психологічного розвантаження;

– комп’ютерний клас, обладнаний 7 стаціонарними комп’ютерами;

– 2 навчальні класи для самостійної роботи дітей, обладнаними інтерактивною дошкою та геополітичною картою;

– кабінет Монтессорі з комплексом меблів та методичного посібника;

– обладнане приміщення дитячої кухні;

– робочий кабінет психологів;

– музичний зал облаштований електронним піаніно, центром управління звуком та світлом, двд-програвачем, сд-ресивером, пристроєм для бездротових мікрофонів, відеопроектором;

– швейна майстерня для дітей.

На цокольному поверсі розташовані:

– склад господарських товарів;

– білизняна комора та комора іграшок;

– пральня, що відповідає санітарним правилам та обладнана двома пральними машинами для одночасного прання понад 20 кг білизни; 2 сушильні машини; коткова прасувальна установка; парогенераторна прасувальна установка, окреме приміщення для замочування білизни; приміщення для зберігання чистої білизни. Потоки руху чистої та брудної білизни не перетинаються.

– технічне приміщення для обладнання з обслуговування басейну та водних атракціонів;

– технічне приміщення обслуговуючого персоналу (сантехніка, електрика, туалетні кімнати);

– теплопункт;

– електрощитова;

– насосна, бакова із резервом води на 1-2 доби;

– спортивний зал;

– зал для катання на роликових ковзанах;

– зал вивчення правил дорожнього руху;

– кабінет швачки;

– столярна майстерня для занять дітей;

– їдальня для одночасного прийому їжі дітей у кількості 55 осіб;

– харчоблок.

Продукти до дитячого будинку завозяться автотранспортом щодня. На харчоблоці передбачені виробничі, складські та побутові відповідно до відомчо-будівельних норм (ВБН). У мийному кухонному посуді, заготовочному та доготівковому передбачені подвійні мийні ванни, холодильні камери, комори для запасу продуктів, гарячий цех, цех для обробки овочів, цех для обробки сирих продуктів.

Приміщення харчового блоку обладнані всім необхідним обладнанням: робочими столами з гігієнічним покриттям, плитою, електрообладнанням, соковитискачем.

Відповідно до ВСН-54-87 та норм протипожежної безпеки передбачені окремі входи для обслуговуючого персоналу та завантаження продуктів. Складські та побутові приміщення ізольовані від виробничих приміщень. Вантажні та технологічні потоки не перетинаються. Є кімната для збирального інвентарю із встановленням у ній крана для забору води. Прибиральний інвентар для туалетівзберігаєтьсяокремовідприбиральногоінвентарюіншихприміщень і має сигнальне фарбування та чітке маркування.

У 2006 році було створено комунальну дошкільну установу дитячий будинок «Перлинка» та наповнювалося воно дітьми дошкільного віку, згідно з наказом Міністерства освіти і науки про наповнюваність груп від 20.02.2002 №128 «Про затвердження нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів компенсаторного типу, класівспеціальнихзагальноосвітніхшкіл-інтернатів, груп загально освітніх навчальних закладів усіх типів.

Цей наказ говорить про наповнюваність навчальних груп та класів. А новизна нашого дитячого будинку в тому, що діти тут живуть та виховуються, бо навчаються вони в Одеському ліцеї «Гармонія» та Одеській спеціальній школі № 88 і це також необхідно враховувати. У нас немає спального корпусу, у нас є ДІМ!

Станом на січень 2022 року у дитячому будинку знаходиться: 8 дітей дошкільнят та 18 дітей з 1 по 9 клас.

Дві групові осередки, які сьогодні стоять порожні та готові прийняти дітей саме дошкільного віку, повністю обладнані під дітей саме цього віку, саме тому у статуті має залишитися пункт про прийом до дитячого будинку дітей дошкільного віку.

Загальна площа комплексу 8000,4 м², площа забудови 2047,4 м², площа озеленення 4167,0 м², площа покриття 1786,0 м², житлова площа 3453, 0 м², підсобна площа 2000,0 м².

Площа будинку 5,314.9 кв.м.

Група «Казка» -190 кв.

Кухня – 182,3 кв.

Їдальня-146,7 кв.м

Медичний блок-141,1 кв.м

Пральня – 44,7 кв.м.

Територія котельні -100 кв.м.

В одному груповому осередку організовано бібліотеку зі сховищем на 2679 книг та музейний історико-краєзнавчий комплекс, що проходить паспортизацію.

В рамках дослідно – експериментальної роботи дитячого будинку «Перлина» на тему: «Формування готовності вихованців дитячого будинку до особистісної та соціальної самореалізації» (IV етап експерименту), виникла істотна необхідність розширення меж самостійності вихованців 10 – річного віку. З цією метою у 2013 році проведено розбудову двох групових осередків на другому поверсі дитячого будинку «Перлина» (на виконання п. 8.6 «Положення про дитячі будинки та загальноосвітні школи-інтернати для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» від 10.09.2012 № 995/557) збудовані у двох групових приміщеннях по чотири окремі кімнати для проживання дівчаток та хлопчиків віком від 10 років.

З метою поліпшення умов життя дітей шкільного віку та організації виховного середовища в умовах, наближених до сімейних, у групах дитячого будинку «Перлинка» проведено реконструкцію. Після проведеної реконструкції хлопчики та дівчатка проживатимуть у різних блоках, що допоможе вирішувати такі завдання:

1. На період статевого дозрівання вихованців виключається перебування хлопчиків та дівчаток одного віку у нічний час у єдиному просторі.

2. Можливість нашим вихованцям здобути не лише теоретичні знання про самостійність, а реалізувати цю самостійність у повному обсязі. Оскільки ми припускаємо, що самообслуговуванням, господарсько-побутовою працею, приготуванням сніданку та вечері вихованці займатимуться самостійно, під контролем вихователя чи помічника.

У кожному блоці організовано чотири кімнати для проживання по три особи у кімнаті. В наявності також велика загальна кімната для спільного перегляду телевізора, обідній стіл, два дивани для відпочинку, величезний акваріум з рибками.

Підготовлено всі інструкції з користування технікою. Ознайомлені всі співробітники та діти під розпис, складені графіки самообслуговування в кожній групі.

При реконструкції враховувалися Державні санітарні правила та норми устрою та утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСан ПіН 5.5.2.008-01, але метраж деяких кімнат не скрізь відповідає нормі так як групові блоки пристосовувалися для проживання дітей старшого віку, а за умови будівництві будівлі норми розраховувалися для дітей дошкільного віку (Будівлі споруди дитячих дошкільних закладів ДБН В.2.2.-4-97).